news

Este BeReal o aplicație pentru branduri?

Aplicația BeReal a apărut în ianuarie 2020 și a fost creată de Alexis Barreyat și Kevin Perreau, dar în primii doi ani nu a avut mare succes. Aplicația BeReal a cunoscut o creștere spectaculoasă a popularității vara trecută, devenind aplicația numărul unu în Apple App Store.

Ce este și cum funcționează?

  • BeReal se definește ca fiind „the simplest photo sharing app”.
  • Principiul de funcționare este următorul: o dată pe zi, într-un moment ales la întâmplare de aplicație, ești invitat să îți faci o fotografie care va folosi ambele camere ale telefonului.
  • Ideea aplicației este să distribui un moment autentic din viață, nu ceva la care ai lucrat sau pe care l-ai editat ca să arate cât mai bine, iar de când vine invitația de a face un „BeReal” ai două minute să faci fotografia.
  • În plus aplicația nu are filtre. Fotografiile se pot pune și mai târziu, dar prieteni vor vedea la câte minute distanță ai postat față de momentul în care a venit invitația.
  • Pentru a reacționa la postarea altcuiva, nu poți apăsa pur și simplu un buton. Este necesar să faci un selfie cu chipul tău într-un șablon în formă de cerc din aplicație.
  • Acestea se numesc „realmoji”, unde, în loc să comentezi postarea cuiva cu un emoji, expresia ta facială devine un emoji în sine.

Cum pot folosi brandurile BeReal?

  • BeReal nu oferă prea multe în ceea ce privește funcționalitatea.
  • Nu există funcții sofisticate pentru a înfrumuseța postările, nu se pot face colaborări cu alți utilizatori pentru a publica postări sponsorizate și nu se pot crea sau încărca vizualuri cu un design deosebit
  • Singurele atuuri pe care le ai la dispoziție pentru a crea postări sunt camerele din fața și din spatele dispozitivului tău.

Deci, care este soluția?

  • Dacă brandurile doresc să adauge BeReal la mixul lor de marketing în social media, trebuie să se asigure că sunt în concordanță cu conceptul platformei.
  • Brandurile trebuie să fie pregătite să fie autentice, fără filtre.
  • Trebuie să fie mai creative și să se folosească de puterea storytelling-ului pentru a ieși din mulțime și a atrage atenția publicului BeReal.

Numai atunci vor avea șansa de a profita de avantajele acestei platforme și de a construi în jurul lor o comunitate puternică de susținători ai mărcii. Unele branduri au înțeles deja ca BeReal va trebui să accepte adevrtiserii, dar nu și advertisingul și au rezultate de marketing impresionante pe BeReal.

Am întocmit o listă cu 3 mărci – mari și mici – care sunt prezențe pe noua aplicație de socializare. Haideți să aruncăm o privire la ceea ce au postat până acum și să aflăm cum pot folosi brandurile BeReal pentru marketing.

  • Chipotle

Cu ajutorul campaniei „For Real” pe care Chipotle a lansat-o în primăvara anului 2022, acest brand mexican de fast-food s-a numărat printre pionierii marketingului BeReal.

Cu acest BeReal, Chipotle a creat sentimentul unei comunități apropiate – doar cei care aveau Chipotle ca prieten pe noua platformă de socializare au primit o ofertă delicioasă.

  • Kiehl’s

Și Kiehl a profitat de marketingul BeReal și a creat un cont corporativ pe platforma de socializare.

Cu toate acestea, diferența dintre Chipotle și Kiehl’s constă în faptul că cea din urmă folosește BeReal pentru a arăta culisele brandului.

Acest lucru este evident atât prin poza de profil pe care brandul a ales-o pentru contul BeReal – aceasta prezintă personalul Kiehl’s și mascota brandului, domnul Bones -, cât și prin publicațiile zilnice ale acestora.

  • Rare Beauty

Brandul de cosmetice al Selenei Gomez, Rare Beauty, se numără printre cele mai populare conturi de brand de pe BeReal. De fapt, este atât de popular încât, în ciuda faptului că a fost creat abia vara trecută, brandul a depășit deja limita de prieteni de pe BeReal, astfel că platforma nu mai permite utilizatorilor să trimită cereri de prietenie către Rare Beauty.

Rare Beauty înclină spre împărtășirea unui conținut mai mult umoristic, postările sale fiind o extensie a conținutului TikTok al brandului, care se concentrează în jurul produselor cu ochi bulbucați lipiți de ele.

Ce pot învăța brandurile de la BeReal?

  • Să distribuie postări autentice. Publicul BeReal apreciază originalitatea, autenticitatea și integritatea. Postările nu sunt centrate pe cine are cel mai bun conținut, ci pe faptul că ai contribuit, chiar dacă este vorba de o simplă activitate zilnică.
  • Să gândească în mod integrator. Publicul BeReal caută incluziunea și vrea să fie reprezentat în conținutul pe care îl consumă. Amintiți-vă de acest lucru, dacă este posibil, atunci când faceți fotografii „din culise”.
  • Să nu facă din producție o obsesie. Simplu este mai bine decât impecabil în lumea BeReal; cu alte cuvinte, fotografiile neclare nu sunt o problemă. Perfecțiunea nu este așteptată și nici măcar preferată.
  • Să stabilească un membru al echipei (sau o echipă) care să fie reprezentanți dedicați BeReal și să se asigure că toți cei care fac parte din echipă înțeleg natura sincronizării aleatorii a aplicației. Managerii de social media trebuie să fie împăcați cu natura „la apel” a BeReal. De asemenea, aceștia vor avea nevoie de libertatea de a posta în timp real fără a trece printr-un proces complicat de aprobare.

Publicul BeReal