news

Un an de președinție PRGN – scurt bilanț

Alexandra Diniță, fondator și Managing Partner Free Communication, a încheiat anul acesta mandatul de un an de Președinte PRGN, rețeaua globală de agenții de relații publice și comunicare independente din care face parte Free Communication. Recunoașterea a venit într-un momen special pentru PRGN – aniversarea de 30 de ani. Deși ar fi fost de așteptat ca reprezentantul unei piețe mai mari sau cu un istoric mai îndelungat în PRGN să preia președinția în acest an special, a fost aleasă Free Communication prin intermediul Alexandrei. A fost însă un an al schimbărilor pentru PRGN, schimbări menite să ducă organizația mai departe, la un nou nivel.

Această experiență a confirmat cât de important și bine este să fii la locul potrivit, lângă oamenii potriviți. PRGN este o organizație foarte unită, prin interese de business, dar mai ales prin prietenie, empatie și sprijin. A fost și un exercițiu de leadership la un alt nivel, pentru că deciziile luate nu se mai reflectau doar în agenție și în piață, ci în 50 de țări de pe toate continentele, mult mai delicat, pentru că există diferențe contextuale, economice, sociale etc., care trebuie cunoscute și luate în considerare.

Deținerea președinției în perioada pandemiei a fost, totodată, o experiență revelatoare. Pentru PRGN perioada a fost un foarte bun catalizator, s-au pus întrebări, s-au făcut schimbări, s-au mobilizat forțe și resurse, s-a ieșit dintr-o oarecare inerție. A fost diferit și dificil, dar s-a acționat în echipă, alături de oameni frumoși și experimentați, și în PRGN, și în Free.

Avantajele de a fi membru PRGN se resimt pe toate planurile, în fiecare zi. Schimbul de experiență, idei, bune practici, în așa fel încât toate agențiile sunt la curent cu ce se întâmplă în comunicare cam peste tot în lume și gata să răspundă oricăror nevoi ale clienților în alte piețe. Se discută în avans despre trenduri noi, care pot fi puse în practică și local, sunt derulate studii la nivel global, care ajută la o mai bună înțelegere a publicurilor.

Experiența de membru PRGN este una dinamică, astfel că vor urma și alte lucruri interesante.

Cine este PRGN
PRGN este una dintre cele mai mari rețele de relații publice din lume și reunește peste 50 de firme independente și peste 800 de profesioniști în comunicare, de pe șase continente.
Membrii PRGN sunt firme independente de relații publice și comunicare, cu acționariat local, care împărtășesc expertiză și resurse, oferind în același timp strategii de comunicare globală pentru clienți din lumea întreagă.