Deși campaniile publicitare sunt una dintre cele mai cunoscute și folosite metode de marketing, acestea nu mai sunt suficiente pentru zilele noastre, în care cerințele actuale sunt în continuă schimbare. Una dintre aceste noi căi de comunicare între brand și audiențe este constituită de aplicații care devin, din ce în ce mai mult, un imperativ atât pentru brandurile la început de drum, cât și pentru cele consacrate. În prezent, companiile se întorc către aplicații branduite pentru a asigura o cât mai bună experiență a utilizatorului, pentru a automatiza anumite arii din business-ul lor, cât și pentru a crește ratele de conversie ale brandului respectiv.
Aplicațiile sunt cel mai des întâlnite sub forma unor magazine online, însă acestea pot avea diferite scopuri în funcție de branduri, printre care se numără:
- comunicarea, ce ajută la creșterea conștientizării brandului
- Customer relationship management (CRM), ce sunt folosite când există o nevoie de introducere a brandului către audiențe
- vânzări
- inovare de produs
Datorită nevoilor actuale ale consumatorilor, crearea unei aplicații branduite vine cu varii beneficii. În primul rând, o asemenea aplicație ajută la creșterea vizibilității brandului. Prin vizualizarea iconiței branduite a aplicației în fiecare zi de către utilizator, vizibilitatea brandului crește. Un alt beneficiu al aplicațiilor este constituit de întărirea loialității clienților. În lumea actuală, obținerea loialității devine dificil, din cauza ofertei în permanență creștere. Însă, conectarea cu un brand prin intermediul aplicațiilor devine un aspect din ce în ce mai des întâlnit, ceea ce poate conduce la convertirea acestora în fani ai brandului. Mai mult de atât, o aplicație bine configurată și creată pentru o experiență simplă a utilizatorului, poate crește procentele de vânzări, datorită accesibilității pe care aplicațiile le au în fața website-urilor, devenind astfel una dintre cele mai bune medii de marketing la ora actuală. În ultimul rând, prezența unui brand în magazinele de aplicații poate ajuta la creșterea publicului țintă. Acest beneficiu se aplică în special companiilor ce vor să obțină recunoaștere internațională, datorită opțiunilor pe care aplicațiile le oferă- notificări push în funcție de geolocație, conținut bazat pe locația utilizatorului și opțiuni de localizare, toate ce influențează pozitiv vânzările.