Patru metode de a îmbunătăţi rezultatele de PR prin colaborarea cu influenceri

Utilizarea influencerilor este acum un element crucial în toate agențiile de comunicare și PR. În ultimii ani, marketingul prin influenceri a câștigat încrederea consultanților și a clienților săi, dar, precum în cazul celor mai multe tendințe, riscăm să îi subestimăm complexitatea.

„Are 70.000 de followerspe Instagram. Cum să nu fie alegerea ideală?”

Atunci când apelați la marketingul prin influenceri, luați în considerare aceste sfaturi pentru a stabili o strategie adecvată și a evita pierderea timpului și crearea unei reputații negative.

Numărul de followers nu reprezintă totul.

Scopul fiecărei campanii bune de marketing este, cu siguranță, să consolideze și să crească cota de piață curentă. Cu toate acestea, dacă un influencer care are milioane de urmăritori este atrăgător datorită audienței foarte mari, este important să examinați relevanța comunității sale pentru afacerea voastră. Cu toate că influencerii au capacitatea de a direcţiona o mare parte dintre urmăritorii lor către o primă achiziție a produsului vostru, câți dintre ei îşi vor menţine ulterior  interesul și vor investi în continuare? Care va fi rata de loialitate pentru companie la sfârșitul zilei? Un influencer aliniat misiunii companiei vă oferă acces la comunitatea vizată, care rezonează cu mesajele voastre cheie și, prin urmare, stabilește o rată a loialității mai bună.

Permiteți-le să vă cunoască mai bine brandul

Oferiți-le influencerilor produsul vostru spre testare. Invitați-i la evenimente și prezentați-le inițiative care să le menţină viu entuziasmul. Astfel, veți garanta autenticitatea experienței lor, care ulterior va conduce la o implicare mai mare a publicului din mediul online.

Promovați co-creația

Fiecare comunitate își privește influencerii de top drept modele pentru un stil de viață mai bun și de aceea este important să alimentați și să adaugați valoare modului de viață incitant al acestora. Permițând influencerilor să participe în mod activ și să contribuie la inițiativele voastre actuale de PR veți genera emoții și experiențe realiste, cu rezultate bune pentru parametrii de engagement online.

Dacă v-ați ales cu atenție influencerii, crearea împreună a conținutului va reflecta stilul lor de viață și valorile brandului vostru, crescând în același timp valoarea brandului pe termen lung. Nimeni nu-și cunoaște comunitatea mai bine decât un influencer. Atât timp cât agenția voastră este profesionistă și la curent cu tendințele, este important să lăsați influencerii să își transmită propria poveste. Lăsați-i să își asume riscuri fără să vă temeți, pentru că, la urma urmei, nimeni nu ajunge la 70.000 de followers fără să fie puțin îndrăzneț.

Trataţi oamenii aşa cum trebuie

Atunci când colaborați cu un influencer, nu treceţi din prima şi brusc la subiecte precum bugete şi termene limită. Construiţi o punte de încredere și arătaţi respectul profesional pe care îl merită. Marketingul prin influenceri vă va permite accesul mai ușor la feedback-ul comunității, aducând plus valoare strategiei de comunicare.

Marketingul prin influenceri vă poate oferi posibilitatea de a transmite un mesaj unificat pe mai multe platforme. Atunci când este utilizat cu succes, acest instrument va câștiga inimile publicului, va inspira încredere și loialitate, și va ajunge la audiențe fără cusur, transmițându-le mesajul dorit.

 

Articol redactat de Alessandra Malvermi de la Sound Public Relations (Milano, Italia) pentru PRGN

https://www.prgn.com/tips-trends/4-ways-to-leverage-pr-while-working-with-influencers/