Ce pregătește domeniul PR-ului pentru 2019?

Ce pregătește domeniul relațiilor publice în 2019?

Ne-am întrebat colegii și prietenii din Public Relations Global Network (PRGN) despre predicțiile lor în domeniu. Prezentă la nivel global prin intermediul a 50 de agenții și aproximativ 1.000 de profesioniști în domeniul comunicării de pe șase continente, rețeaua este o resursă vastă de cunoștințe și informații despre industrie. Mai jos puteți citi răspunsurile:

Creșterea marketingului prin influenceri, continuarea fuziunii paid / earned media, mai puține comunicate de presă, cicluri de știri mai scurte și faptul că practicanții de PR trebuie să fie „buni la toate”(media relations sunt doar o mică parte a ecuației)” – Brianne Miller, LCI, San Francisco

Estimez că vor avea loc mai multe fuziuni și achiziții între firmele de PR de la nivel global, din moment ce industria noastră se află încă într-un proces de transformare.CL Conroy, The Conroy Martinez Group, Miami

Cred că în 2019 vom fi tot mai prezenți în lumea digitală. Clienții vor fi mai exigenți în ceea ce privește rezultatele, analiza și evaluarea acestora. De asemenea, cred că vom avea mai mult de-a face cu partea întunecată a social media; din moment ce reprezintă o formă privată de mesaj, nu există o metodă de înțelegere a impactului real al activităților desfășurate în aceste platforme.” – Rui Elias, Global Press, Lisbon

În anul următor și dincolo de această perioadă, ne vom strădui tot mai mult să aducem la masă oameni și grupuri cu agende și obiective disparate într-un mod mai productiv, bazat pe colaborare. Trebuie să sprijinim separarea ideilor de indivizi, astfel încât eficiența/meritele soluțiilor să constituie punctul central al dezbaterii – și nu diferențele personale „. – Blake Lewis, Three Box Strategic Communications, Dallas

În 2019, PR-ul se va concentra în mare parte pe crearea de conținut în mediul digital, în toate formele sale, pe gestionarea crizelor de reputație/imagine (care probabil se vor înmulți, pe fondul scăderii economice globale care se preconizează), pe o construcție obiectivă și autentică a mesajelor destinate unui public care are nevoie de stiri reale și credibile în fața fenomenului fake news. La nivel strategic, cred că se va accentua rolul PR-ului în asigurarea stabilitătii brandurilor într-un climat economic, social sau politic agitat și, de multe ori, imprevizibil.” – Alexandra Diniță, Free Communication, București

Estimez o scădere a abonamentelor de servicii de PR cu scopul de a obţine acoperire mediatică și o creștere în zona „acoperirii și rezultatelor garantate”, prin publicitatea plătită și /sau prin evenimente care generează performanță imediată. Păstrarea personalului talentat este, de asemenea, o provocare serioasă a anului 2019.” – Judy Kuramata, Integrate Communications, Tokyo

PR-ul trebuie să crească vânzările și reputația. Cred că 2019 va continua în linia marketingului de conținut / mass-media plătite, deoarece acestea pot fi urmărite și interpretate. În 2019 PR-ul va deveni în și mai mare măsură o parte a strategiilor de marketing prin conținut. Agențiile care sunt capabile să combine meșteșugul PR-ului cu abilitățile tehnologice vor fi foarte puternice și în măsură să domine piața.” – Uwe Schmidt, Industrie-Contact, Hamburg

În SUA, vom vedea mai multe crize alimentate de social media, din cauza conștientizării sporite a problemelor legate de gen, rasă și justiție socială și de diviziunea creată în jurul lor. Mai multe companii vor revizui și institui planuri de comunicare de criză care vor influența scenariile potențiale cu care se confruntă astăzi.” – Sandy Lish, The Castle Group, Boston and Atlanta

Criza mondială de încredere se va adânci, cel puțin în Australia, în 2019. Drept răspuns, anticipăm că deţinătorii de branduri din cele mai puternice 13 economii ale lumii vor cheltui mai mult pentru managementul reputației, licențele sociale și activitățile dedicate zonei de responsabilitate socială corporativă.” – Mark Paterson, Currie Communications, Melbourne

Tendințele din 2018 vor continua și în anul următor. Acestea includ creșterea marketingului de conținut și accentul pus de comunicatorii profesioniști pentru a-și diferenția mesajul de neadevărurile și plăsmuirile care au devenit parte din conversația de zi cu zi. Vom vedea, de asemenea, un efort sporit din partea mass-media de a se asigura că încălcarea primului amendament (din Constituția SUA, n.r.) nu trebuie și nu va fi tolerată.” – Scott Hanson, HMA PR, Phoenix

Aprofundarea relațiilor dintre clienți, agenții și celelalte părți interesate va fi un factor-cheie în 2019 și după – asta în măsura în care agențiile de PR vor rămâne relevante în viitor.” – Andy See Teong Leng, Perspective Strategies, Kuala Lumpur

2019 va fi anul în care firmele de PR progresiste vor îmbrățișa pe deplin modelul PESO (paid, earned, shared, owned). Cred că vom înceta să mai pierdem timpul argumentând despre ceea ce sunt sau nu sunt relațiile publice.” – Anne Buchanan, Buchanan Public Relations, Philadelphia

Cred că vom vedea o evoluție a rolului nostru, în general, către consultanța legată de reputație, salvgardarea comunicării și prevalența pe piață.” – Robert Bauer, Asoluto, Vienna

Va fi un an care va înregistra o creștere incredibilă pentru industria de relații publice, pe măsură ce firmele de PR continuă să se reinventeze. Piața va fi caracterizată de o nevoie sporită ca rețelele de PR să colaboreze în Statele Unite și în întreaga lume. În cele din urmă, comunicările de criză se vor concentra pe hărțuire, atacuri armate și acțiunile liderilor indisciplinați.” – Ed Stevens, Stevens Strategic Communications, Cleveland

Clienții apreciază din ce în ce mai mult consilierea strategică venită să îi ajute să înțeleagă o opinie publică ce pune presiune tot mai mare asupra entităților corporative.” – Stephane Billiet, We Agency, Paris

KPI și ROI vor continua să conducă deciziile de contractare a agențiilor; prezenţa fizică va deveni din ce în ce mai puțin importantă, iar realitatea virtuală va apărea ca o forță proeminentă; ciclurile de știri rapide vor domina: profesioniștii în PR trebuie să înțeleagă cum și când să transmită știri de ultimă oră și să fie pregătiți pentru succese de scurtă durată, sau chiar eșecuri; brandurile trebuie să găsească strategii care să se fie eficiente și în lipsa știrilor și să se concentreze pe pozitivitate și unificare; iar femeile în roluri de conducere și brandurile reprezentate de femei vor fi în centrul atenției.” – Ashley Boarman, LCI, San Francisco

Trebuie să creăm un nou model de cooperare, care să poată măsura mai eficient realizările cantitative, cum ar fi cât de multe vânzări sau câte lead-uri poate genera o campanie.” – Joanne Chan, LBS Communications Consulting Ltd., Hong Kong

Ca întotdeauna, credibilitatea este o necesitate în domeniul nostru.” – Dominique Biquard, Identia PR, Buenos Aires