Ascensiunea micro-influencerilor: de ce mai puțin poate însemna de fapt mai mult

Influencerii din social media nu mai sunt o noutate, oricum am privi lucrurile. Unele voci spun că odată cu creșterea unor platforme precum Instagram sau Snapchat, termenul de blogger aproape că a devenit o componentă a trecutului. De ce să deții un cont pe WordPress care trebuie actualizat în mod constant cu conținut amplu, atunci când poți să influențezi masele doar cu o fotografie, captură sau un tweet?

Cum stau lucrurile la acest capitol atunci când vorbim de celebrități sau endorseri? De asemenea, par să fie istorie acum, când consumatorii se raportează tot mai puțin la metodele publicității tradiționale. Consumatorii doresc o voce mai autentică care să le ofere informații despre brand, detalii despre produse etc.

De aici și ascensiunea influencerilor din social media.

Aceștia sunt astăzi o componentă indispensabilă a PR-ului de succes, a campaniilor de marketing și social media pentru companii. Toate, de la brandurile mari recunoscute la nivel național și până la micile magazine localizate într-un oraș aflat în expansiune apelează la influenceri pentru a-și face cât mai vizibile, brandul, produsele și misiunea generală. Având în vedere această creștere, noi, ca profesioniști în domeniul PR-ului trebuie să înțelegem cum funcționează acești influenceri și cum să ne conectăm mai bine cu ei mai mult ca oricând.

Influencerii de top care au o audiență covârșitoare, cum este cazul celebrităților și bloggerilor de renume, pot cere sume foarte mari pentru o postare, iar multe branduri sunt dispuse să cheltuie acești bani pentru a ajunge la public. Este oare eficient să cheltui sume foarte mari de bani pe o singură postare pe Instagram? Mai mult nu înseamnă întotdeauna mai bine.

Studiile au arătat că pe măsură ce numărul de followers ai unui influencer crește, de fapt engagementul/implicarea acestora începe să scadă. Prin urmare, în conformitate cu aceste constatări și alte cercetări recente făcute de firmele de branding și marketing în ultimii ani, un influencer cu un număr mai mic de urmăritori, dar mai loiali, ar putea fi soluția pentru brandurile care doresc să ajungă la publicul țintă. Persoanele cu un număr de followers cuprins între 1.000 și 10.000 dețin multă putere în lumea digitală de astăzi. Pe acestea le numim „micro-influenceri”.

De ce au micro-influencerii succes?

Cei aflați la început reprezintă pentru urmăritorii lor un prieten de încredere care le face o recomandare autentică, mai degrabă decât o companie care promovează puternic un produs. Și cu toate că produsele voastre pot fi văzute de mai multe persoane atunci când colaborați cu un influencer de renume care are milioane de urmăritori, s-ar putea să nu ajungeți la audiența potrivită pentru brandul vostru. Dacă vă îndreptați către micro-influenceri specifici industriei sau nișei voastre probabilitatea să ajungeți la consumatorul dorit va fi mai mare. Spre exemplu, adepții influencerilor care postează despre un subiect de nișă, cum ar fi grădinăritul, se îngrijesc de modul în care arată curtea lor primavara, chiar dacă influencerii respectivi nu reprezintă un nume în domeniul home&deco.

Încă nu sunteți convinși? Iată câteva motive pentru care micro-influencerii contează mai mult decât oricând.

Micro-influencerii livrează un engagement mai mare

Pentru că micro-influencerii sunt foarte implicați în meseria lor, aceștia reprezintă surse de încredere pentru urmăritori în ce privește recomandările. În plus, conform unui studiu recent, micro-influencerii au de 22,2 mai multe comentarii decât restul utilizatorilor de Instagram. Încă o dată, asta se datorează în mare parte pasiunii și cunoașterii domeniul lor de interes.

Micro-influencerii au o audiență mult mai bine direcționată

Dacă un brand de pantofi sportprecum Adidas încheie un parteneriat cu o celebritate care are milioane de urmăritori pe Instagram, vedeta aleasă ar putea ajunge la uriașa audiență, dar o mare parte dintre aceștia s-ar putea să nu fie interesați de adidași. În schimb, dacă acel brand intră în contact cu 100 de bloggeri care scriu în mod specific despre adidași, fiecare cu câte 1.000 de urmăritori, ar fi capabil să ajungă la un public mai mic, dar mult mai angajat. Conversiile ar putea fi bune în urma colaborării cu un influencer din social media care este o mega celebritate, dar ar putea fi chiar mai bune cu ajutorul micro-influencerilor, dată fiind audiența lor mică, direcționată.

Micro-influencerii sunt mai rentabili

Nu este greu de înțeles de ce. În medie, un micro-influencer vă va costa câteva sute pentru o postare. Într-adevăr, trebuie să colaborați cu mai mulți micro-influenceri, dar chiar și dacă veți lucra cu un grup de 30-50 de astfel de persoane veți suporta costuri mai mici decât dacă ați apela la o celebritate care va cere sume colosale pentru o postare. Și totodată, micro-influencerii sunt mult mai deschiși să primească produse gratuite în locul recompensei financiare.

Micro-influencerii sunt autentici

Sunt ființe reale, prin urmare conținutul și comentariile lor sunt, de asemenea, reale. Micro-influencerii își generează propriul conținut, răspund la comentarii și se comportă într-un mod mai autentic decât o celebritate care de cele mai multe ori desemnează un manager să se ocupe de paginile lor din social media. Și din moment ce acești influenceri sunt autentici și implicați, urmăritorii lor sunt probabil mai înclinați să se conecteze cu brandul și să dorească să afle mai multe despre acesta, datorită încrederii pe care influencerii le-o insuflă.

Țineți cont de toate acestea, iar atunci când vă aflați în căutarea unei persoane care să vă educe audiența cu privire la brandul și produsul vostru, luaţi în calcul micro-influencerii. Ar putea fi elementul care va întregi campania voastră de marketing.

Articol redactat de Tori Ross de la Reed Public Relations (Nashville, USA) pentru PRGN

https://www.prgn.com/tips-trends/the-rise-of-the-micro-influencer/